معماری
خانه / پزشک خانواده / ۱۰ راز برای داشتن یک زندگی شاد و سالم

۱۰ راز برای داشتن یک زندگی شاد و سالم

 

۱۰ راز برای داشتن یک زندگی شاد و سالم

مجله مدروز تقدیم میکند:
بازهم با مطلبی با عنوان ۱۰ راز برای داشتن یک زندگی شاد و سالم با شما دوستان هستیم امیدواریم مورد رضایت شما قرار گیرد

کانال رسمی تیم مدروز

دیروز تولد من بود و بیش از هر وقت مرا به فکر واداشت که آیا از زندگی ام راضی بوده ام یا نه؟ سال های رفته و ترس از پیری و کهولتی که پیش رو دارم باعث شد خود را بسنجم تا ببینم آیا زندگی شاد و سالمی داشته ام یا همیشه ناراضی و غمگین بوده ام. می دانید که شادی یا خوشحالی تعاریف نسبی هستند که ممکن است برای هر کس معنای متفاوتی داشته باشند. همین امر سبب شد تا برای خود پارامترهایی تعیین کنم که در زندگی شاد و سالم من تعیین کننده بوده اند. در ادامه این پارامترها را با شما هم در میان می گذارم تا شما هم مانند من زندگی گذشته تان را بسنجید. با هفت گنج همراه باشید.

10 راز برای داشتن یک زندگی شاد و سالم

  1. هر گاه به سمت چیزی حرکت می کنید آن هدف نیز به سمت شما می آید.

آقای ویلیام مورای W.H. Murray معروف می گوید: تنها انجام یک کار و آغاز آن بیش از هر چیز به رخ دادن و اتفاق افتادن آن در زندگیتان کمک می کند. گاهی برای شروع یک کار بیش از حد نگران هستید و مدام شرایط را می سنجید و با اینکه احتمال خوبی برای موفقیت دارید باز هم از حرکت و انجام آن کار واهمه دارید. باید بدانید که سخت ترین بخش هر کار آغاز آن است. گاهی تنها رفتن از نقطه ی A به نقطه B مهم است. اما اینکه چگونه این راه را طی کنید هیچ گاه به چشم کسی نمی آید. این امید را به خود بدهید که در هر صورت به هدف تان می رسید. پس از آن تنها کافی است شروع کنید. این راز زندگی شاد و سالم است.

  1. استرس تان را مدیریت کنید

استرس علت بسیاری از مشکلات و ناراحتی هایی است که به آن مبتلا هستید. استرس سبب می شود تا تغییرات هورمونی ضربان قلب ما را تندتر کرده و احساس اضطراب و ترس و وحشت بیشتری داشته باشید. به تازگی طی تحقیقاتی که دانشگاه هاروارد در خصوص ذهن انسان و تاثیرات استرس روی آن انجام داده است متوجه شده اند که استرس نشانه های ثابت و پایداری را در بدن ایجاد می کند. اگر می خواهید از خطرات همیشگی و ماندگار استرس دور بمانید و زندگی شاد و سالم خود را داشته باشید توصیه می شود با راهکارهایی مثل یوگا، تنفس آرام، ورزش، بازی، عبادت، مثبت اندیشی، دوری از شرایط استرس زا و یا تفکرات آرام بخش و غیره خودتان را آرام کنید.

  1. خواب خوب داشته باشید

خواب کافی خود تاثیر زیادی روی سلامت شما دارد. محرومیت از خواب یا خواب ناکافی و بد که بسیاری از ما از آن رنج می بریم می تواند عامل بسیاری از بیماری ها باشد. خواب بد می تواند احتمال ابتلا به دیابت را افزایش داده و سوخت و ساز بدن را تحلیل دهد. خواب کم و یا بد خوابی می تواند تا حد زیادی سبب افزایش اشتهای شما و کاهش سوخت و ساز بدن تان شده و به طور چشمگیری سبب اضافه وزن تان شود. همچنین در چنین وضعیتی سیستم ایمنی بدن تان هم درست کار نخواهد کرد و ممکن است حالات منفی روحی مانند اضطراب، افسردگی و خستگی به سراغ تان بیاید. اگر خواب کمتر از ۸ ساعت دارید سعی کنید آن را بهبود دهید تا زندگی شاد و سالم تری داشته باشید.

  1. اگر شما به مرزهای تان احترام بگذارید مردم هم به آن ها احترام می گذارند

اگر در پی داشتن چیزی هستید و یا اصولی برای خودتان دارید به جای اینکه مدام نگران نارحت شدن دیگران باشید و یا اصول و خط قرمزهای تان را به خاطر دیگران و اینکه ناراحت شان نکنید زیر پا بگذارید قدری هم برای نگرانی ها و حد و مرزتان ارزش قائل شوید. اجازه ندهید که دیگران باعث شوند از خودتان بزنید و دیگر اهمیتی به خودتان ندهید. کمی در خصوص خط قرمزهای تان سخت گیر باشید تا دیگران هم یاد بگیرند به آن ها احترام بگذارند. به این ترتیب زندگی شاد و سالم تری خواهید داشت.

  1. خودتان باشید، بی هیچ واهمه ای

بسیاری از مردم از جمله خود من مدام تمرکزمان را روی این می گذاریم که مردم و جامعه چه چیزی را بیشتر دوست دارند و باید چگونه باشیم تا بیشتر نظر آن ها را به خود جلب کنیم. درحالی که اینکه خودتان باشید بیشتر از هر چیزی می تواند شما را خشنود و شاد بکند و زندگی شاد و سالم تری برای تان بسازد. گاهی تنها باید خودتان باشید تا بهترین چیزی که می توانید به دیگران انتقال دهید را برای آن ها فراهم کنید و به عبارتی می توانید یک نسخه ی دسته چندم کپی از خواسته های دیگران باشید یا یک نمونه ی بکر از خودتان. قطعا خودتان بودن ارزش بیشتری دارد. با خودتان فکر کنید گه چه گیزی را بیشتر دوست دارید؟ می خواهید چه کاری را بیشتر انجام دهید؟ چگونه شور و اشتیاق بیشتری برای زندگی خواهید داشت؟ به این ترتیب می توانید خودتان را بشناسید و سپس خودتان بودن را تمرین کنید.

  1. کودکانه رفتار کنید

چه کسی می گوید همیشه بزرگ شدن و رشد کردن خوب است؟ گاهی کودک درون شما دقیقا همان چیزهایی را به شا می دهد که به دنبالش هستید. به کودک درون تان اهمیت بدهید و اجازه دهید خودش را بروز دهد. کمی ویژگی های کودکانه تان را نشان دهید. ویژگی هایی مانند حماقت کودکانه (شوهر من دوست دارد فیلم گربه ها را در یوتیوپ نگاه کند)، ایمان کودکانه، امید کودکانه، بازی و خلاقیت کودکانه همه و همه می تواند از شما فرد بهتری بسازد.

  1. آیا منتظر معجزه هستید؟

اگر از آن دسته آدم ها هستید که انتظار دارند هه چیز بر وقف مراد باشد تا بتوانند کاری را شروع بکنند باید بگویم که تاکنکون فرصت های زیادی را از دست داده اید. قرار نیست همه عمرتان را منتظر باشید تا هر اتفاقی که می خواهید بیفتد. گاهی لازم است با هر شرایطی که دارید شروع کنید و خودتان به دنبال خواسته های تان بروید.

  1. بگذارید قلب تان بالای سرتان باشد تا زندگی شاد و سالم تری داشته باشید

بسیاری از افراد دوست دارند به تمام برنامه ریزی ها و اهداف شان برسند درحالی که شما در اصل به یک برنامه ی واقع بینانه احتیاج دارید. اگر می خواهید اولیت بندی کارهای تان را پیدا کنید از خود بپرسید که دل تان انجام کدام کارها را می خواهد. اجازه ندهید منطق خشک و خسته کننده بر شما و زندگی تان حکومت کند. هر چیزی که به نظرتان دوست داشتنی است را به دست بیاورید. اجازه ندهید اظهار نظرهایی مانند خیلی قدیمی است، هرگز موفق نخواهید شد، مردم چه می گویند، و یا نظر دیگری که در آن به غیر از شما و قلب تن در آن دخیل است اهداف تان را بر هم بزند.

  1. آیا ایمان دارید؟

تجربه و اعتقاد شخصی من این است که ایمان همیشه هسته و انرژی و نیروی حرکت من در زندگی است. به اعتقاد من همیشه چیز بزرگتری از من وجود دارد که در زندگی مرا کمک می کند. مطالعات متعددی نشان می دهند که ایمان می تواند مزایای معنوی و جسمی و سلامتی زیادی برای فرد داشته باشد.

  1. هنگامی که بدن تان می خواهد متوقف شود به آن گوش دهید.

یاد بگیرید که برای داشتن یک زندگی شاد و سالم گاهی نیز خواسته های بدن تان را به خودتان و اهداف تان ارجحیت دهید. به خواسته های بدن تان گوش دهید. هرگاه تشنه هستید آب بنوشید، هر گاه گرسنه شدید غذا بخورید. اگر بدن تان به خواب احتیاج دارد چرا نباید بخوابید؟ زمانی که خسته اید استراحت کنید. همچنین از بدن تان و سلامتی تان مراقبت کنید.

 

کانال رسمی تیم مدروز

لینک منبع

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

قالب وردپرس
ما را حمایت کنید